Saavun  vajarantaan tänään ennen aamukymmentä. Aurinko paistaa  täysillä ja lämpötila lähentelee kai jo +30 astetta. Rannassa ei näy ketään muita, mikä ei ole ollenkaan tavallista sunnuntaiaamuisin Marjaniemessä. Ovatkohan kaikki muut melojat Päijänteen retkellä, kotona nukkumassa vai mökillä lomanvietossa? Selailen hetken vajakirjaa ja sitten sen ymmärrän. Näillä helteillä ei kannata lähteä melomaan kohti puoltapäivää, minua viisaammat ovat käyneet merellä eilen iltasella ja palaavat varmaankin taas tänään illansuussa. Mutta minä en tästä lannistu, vaan päätän tehdä pienen lenkin kera suuren vesipullon. Aurinkorasvalla olen vuorannut itseni jo kotona. Keli on tyyni, merellä liikennettä tuskin ollenkaan. Ihana kesä, vaikka kuuma onkin jo alkumetreillä! Tunnelmaa häiritsee vähän vajarannassa kelluva leväpöperö ja pitkin matkaa siellä sun täällä havaittavat levähiutaleet. Marjaniemen uimarannalla riittää polskijoita, minua ei tämä merivesi kyllä houkuta uimaan. Viime viikolla sen sijaan uskaltauduin  mereen Kalliosaaren takana, vesi oli lämmintä ja raikasta!

Kalliosaaressa

Kesää on vielä jäljellä ja uimaankin menen jossain vaiheessa. Sen sijaan pidemmät melontaretket taitavat  jäädä minulta tämän kesän osalta väliin. Mies viettää koko loppukesän mantereen puolella ja sen myötä minä keskityn lähivesillä kulkemiseen. Ehkäpä nämä tarinat saavat jatkoa taas ensi kesänä kun saan miehen matkaan merelle!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LÄHIMATKAILUA MELOEN

Miehen matkassa Norjaan

MELONTARETKI AHVENANMAALLE 2021